АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ "БІРЖАН САЛ АУДАНЫ СТЕПНЯК ҚАЛАСЫ №5 ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ-ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТҮЗЕТУ КАБИНЕТІ" КОММУНАЛДЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК МЕКЕМЕСІ
КОМУННАЛЬНОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ "КАБИНЕТ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ КОРРЕКЦИИ №5, ГОРОД СТЕПНЯК, РАЙОН БИРЖАН САЛ" УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЯ АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ

Ақмола облысы білім беру басқармасының «Біржан сал ауданы, Степняк қаласы, № 5 психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті» КММ  Біржан сал ауданы бойынша арнайы білім беру саласындағы ерекше білім кажеттілігі бар балалардың  заңды  құқықтары мен мүдделерін қорғауды жүзеге асыратын, Қазақстан  Республикасының  мемлекеттік органы болып  табылады.

Өз құзыретінде мемлекеттік қызметті көрсету саласында мемлекеттік саясаттың іске асырылуын қамтамасыз етіп, мониторинг жүргізеді, жеке тұлғаларға ақпараттық, консультациялық және ата-аналар мен ерекше білім кажеттілігі бар балаларға түзету жұмысын  көрсетеді.

2023 жылда «Біржан сал ауданы, Степняк қаласы, № 5 психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті» КММ бойынша  1 мемлекеттік қызмет көрсетілді.

Оның ішінде:

Дамуында проблемалары бар балалар мен жасөспірімдерді оңалту және әлеуметтік бейімдеу.

 

2023  жылы   «Біржан сал ауданы, Степняк қаласы, № 5 психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті» КММ бойынша  41  қызметтер көрсетілді.

«Дамуында проблемалары бар балалар мен жасөспірімдерді оңалту және әлеуметтік бейімдеу» мемлекеттік стандарты  бойынша  қызмет саны  41.

Құжаттар пакетінің толық болмауына байланысты мемлекеттік қызмет көрсетуден  бас тарту саны - 17.

 «Біржан сал ауданы, Степняк қаласы, № 5 психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті» КММ  сапасына, сондай-ақ, мемлекеттік көрсетілетін қызмет мерзімінің бұзылуына  шағымдар түскен жоқ.

Мемлекеттік қызметтердің стандарттарына сәйкес «Біржан сал ауданы, Степняк қаласы, № 5 психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті» КММ  көрсетілетін мемлекеттік қызметтер ақысыз негізде ұсынылады.

Ай сайынғы негізде тұрғындарды ақпараттандыру бойынша мемлекеттік қызметтер көрсету тәртібі туралы ақпарат қызмет берушінің БАҚ, интернет-ресурс құралдары арқылы жұмыстар жүргізіледі. «Біржан сал ауданы, Степняк қаласы, № 5 психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті» КММ  сайтында «Мемлекеттік қызметтер» бөлімі бар, онда мемлекеттік қызметтердің стандарттары және регламенттері, сондай-ақ қызмет алушылар үшін қажетті ақпараттар орналастырылған. Ақпараттық стендтерінде мемлекеттік қызмет стандарты орналастырылған. 2023  жылда 2  мақала мемлекеттік қызметтер көрсету мәселелері бойынша «Еңбекшілдер Жаршысы» аудан газет бетінде жарияланды. Сонымен қатар мемлекеттік қызмет бойынша түсіндіру жұмыстары инстаграмм парақшамызда тікелей эфирде жүргізілді.

Азаматтарға мемлекеттік қызметтер анықтамалық-ақпараттық, құқықтық кеңес беру мақсатында «Біржан сал ауданы, Степняк қаласы, № 5 психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті» КММ  8-71639 7-90-37 нөмірлі «Сенім телефоны» өз жұмысын атқаруда. ППТК-да мемлекеттік қызметтер көрсету тәртібі туралы ақпаратқа қол жеткізу орындары: мемлекеттік қызметтер туралы ақпараты бар стендтер, өзіне-өзі қызмет көрсету бұрышы, ұйымның сайты болып табылады.

 

Мемлекеттік қызмет көрсету сапасын жақсарту мақсатында, мемлекеттік көрсетілетін қызмет процесінің айқындығын қамтамасыз етуге бағытталған (семинар, ата-аналар жиналысы) түрлі іс-шараларды тұрақты негізде өткізіледі.

2023 жылы «Біржан  сал ауданы, Степняк қаласы, № 5 психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті» КММ  мемлекеттік қызмет көрсету бойынша 2 ата-аналар жиналысы өткізілді.  Мемлекеттік қызмет сапасына ішкі бақылау тұрақты негізде жүзеге асырады. Құқықтық актіге сәйкес мемлекеттік қызметтер көрсететін мемлекеттік қызмет көрсету сапасына бақылау жасайтын жауапты тұлғалар белгіленген. Ай сайын мемлекеттік қызмет көрсетудің уақытылы болу және сапасының мониторингі жүргізіледі.

2023 жылы «Біржан сал  ауданы, Степняк қаласы, № 5 психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті» КММ мемлекеттік көрсетілетін қызмет мерзімдерін бұзған жоқ.

 

 


    

https://www.instagram.com/p/CRlmkvWMa1P/?utm_medium=copy_link

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Аутист балаға қалай көмектесуге болады

Аутист балаға қалай көмектесуге болады

Осы мақаланың тақырыбына арналған басқа басылымдар:

- Аутизм: Медициналық және педагогикалық әсер
Аутизм дегеніміз не?

"Аутизм (грек тілінен - "өзі") - байланыстың бұзылуының төтенше түрлерін, шындықтан өз тәжірибелерінің әлеміне кетуді білдіреді". Аутизмнің бұл анықтамасы психологиялық сөздікте берілген. Алғаш рет швейцариялық психиатр және психолог Э. Блейлер енгізген бұл термин психикалық және мінез-құлық бұзылыстарының тұтас кешенін білдіреді.

Әдетте аутизм ерекше айқын көрінетін үш негізгі бағыт бар: сөйлеу және қарым-қатынас; әлеуметтік өзара әрекеттесу; қиял, эмоционалды сала.

Аутизмнің негізгі белгілері қарым-қатынас пен әлеуметтенудегі қиындықтар, эмоционалды байланыс орната алмау, сөйлеу дамуының бұзылуы деп аталады, бірақ аутизм психиканың барлық салаларының: интеллектуалдық және эмоционалды салалардың, қабылдаудың, моториканың, зейіннің, есте сақтаудың, сөйлеудің қалыпты дамуымен сипатталатынын атап өткен жөн.

Психикалық саладағы жалпы бұзылуларға қарамастан, аутизм әртүрлі формаларда көрінеді. О.С. Никольскаяның, Е. Р. Баенскаяның, М. М. Либрингтің "аутист бала: көмек жолдары" кітабында (М., 1997) аутист балаларды жіктеудің әртүрлі тәсілдерінің мысалдары келтірілген. Сонымен, ағылшын зерттеушісі доктор Л. Винг мұндай балаларды әлеуметтік байланысқа түсу мүмкіндіктері бойынша "жалғыз" (қарым-қатынасқа қатыспайтын), "пассивті" және "белсенді-бірақ күлкілі"деп бөлді. Оның пікірінше, әлеуметтік бейімделу болжамы "пассивті" балалар тобы үшін ең қолайлы. Кітап авторлары аутист балалар жасаған әлеммен өзара әрекеттесу және оны қорғау әдістерін жіктеудің негізі ретінде ұсынады және аутизмнің төрт негізгі түрін ажыратады.

1. Не болып жатқанын толық бөлу. Аутизмнің бұл түрі бар балалар ерте жаста ең үлкен қолайсыздықты және белсенділіктің бұзылуын көрсетеді, содан кейін радикалды компенсаторлық қорғанысты құру арқылы жеңеді: олар сыртқы әлеммен белсенді байланыстардан толығымен бас тартады. Мұндай балалар өтініштерге жауап бермейді және өздері ештеңе сұрамайды, олар мақсатты мінез-құлықты қалыптастырмайды. Олар сөйлеуді, мимика мен қимылдарды қолданбайды. Бұл аутизмнің ең терең түрі, ол айналада болып жатқан нәрселерден толық бөлінуде көрінеді.

2. Белсенді қабылдамау. Бұл топтың балалары қоршаған ортамен байланыста белсенді және аз осал, бірақ олар әлемнің көп бөлігінен бас тартумен сипатталады. Мұндай балалар үшін өмірдің қалыптасқан қатаң стереотипін, белгілі бір рәсімдерді қатаң сақтау маңызды. Оларды әдеттегі орта қоршап тұруы керек, сондықтан олардың проблемалары жасына байланысты, қажет болған кезде пайда болады
үй өмірінің шегінен шығып, жаңа адамдармен сөйлесіңіз. Олардың көптеген мотор стереотиптері бар. Олар сөйлеуді қолдана алады, бірақ олардың сөйлеу дамуы ерекше: олар үйренеді,
ең алдымен, сөйлеу мөрлері, оларды нақты жағдайға қатаң байланыстырады. Олар кесілген телеграф стилімен сипатталады.

3. Аутистік мүдделерге қол жеткізу. Бұл топтың балалары қақтығыспен, екіншісінің мүдделерін ескере алмауымен, сол кәсіптер мен мүдделердің сіңірілуімен ерекшеленеді. Бұл өте
"сөйлеу" балалары, олардың үлкен лексикасы бар, бірақ олар күрделі, "кітап" тіркестерін айтады, олардың сөйлеуі табиғи емес ересек әсер қалдырады. Интеллектуалды дарындылыққа қарамастан, олардың ойлау қабілеті бұзылған, жағдайдың ішкі мәтінін сезбейді, бір уақытта болып жатқан бірнеше семантикалық сызықтарды қабылдау қиын.

4. Төтенше қиындық ұйымның қарым-қатынас және өзара іс-қимыл. Бұл топтағы балалардың басты мәселесі-басқа адамдармен өзара әрекеттесуді ұйымдастырудағы мүмкіндіктердің болмауы. Бұл балаларға моториканы меңгерудегі қиындықтар тән, олардың сөйлеуі нашар және грамматикалық, олар қарапайым әлеуметтік жағдайларда жоғалуы мүмкін. Бұл аутизмнің ең оңай нұсқасы.

Статистикаға сәйкес, терең аутизм мыңнан бір балада ғана кездеседі. Күнделікті тәжірибеде, балабақшада немесе мектепте біз тек аутистикалық белгілері бар балалармен бетпе-бет келеміз. Ұлдар арасында аутизм қыздарға қарағанда 4-5 есе жиі кездеседі.

Қазіргі уақытта аутизмнің себептері толық зерттелмеген. Көптеген авторлар оларға ішілік дамудың бұзылуы және ерте балалық шақтың сарқылу аурулары жатады. Аутист балаларда мидың дисфункциясы жиі кездеседі, биохимиялық метаболизмнің бұзылуы байқалады. Аутизм көбінесе басқа психикалық бұзылулармен біріктіріледі.

Аутист баланың портреті.

Аутизм белгілерін бала өмірінің алғашқы айларында анықтауға болады. Аутист балаларда қалыпты дамып келе жатқан сәбилерге тән "қалпына келтіру кешені" бұзылады. Мұндай бала жарыққа, мылжыңның дыбысына әлсіз жауап береді. Құрдастарынан әлдеқайда кешірек ол анасын тани бастайды. Бірақ оны танығанның өзінде ол оған жетпейді, күлмейді, оның кетуіне жауап бермейді. Ол адамның "өткен", "арқылы" көрінбейтін, қозғалмайтын көрінісімен сипатталады, ол өз атына жауап бермейді.

Аутист баланың назарын күтпеген жерден және ұзақ уақыт бойы кез-келген жарқын зат қызықтыруы мүмкін, бірақ күтпеген жерден бала кез-келген тақырыптан үрейленуі мүмкін: қабырғадағы портрет, өз саусақтары. Мұндай нәрестеде мотор стереотиптері жиі байқалады: ол бірнеше сағат бойы коляскада немесе шпаргалкада тербеліп, қолдарын біркелкі сілкіп, ұзақ уақыт бойы бірдей дыбыстар шығарады.

Және одан жоғары жастағы аутичные балалар көрінуі отрешенными, безразличными қоршаған. Көбінесе олар тікелей (көзге көрінетін) көріністерден аулақ болады, тіпті егер олар адамға назар аударса да, олар беттің немесе киімнің жеке бөліктеріне қарайды. Мұндай балалар, әдетте ұмтылады кетіп, контактілер, қоршаған адамдармен. Контактілерді қалайтын және күтетін, бірақ қандай да бір себептермен қарым-қатынасқа түсуден қорқатын мазасыз балалардан айырмашылығы, олар қарым-қатынас жасағысы келмейді деген пікір бар.

Аутист балалар ұжымдық ойыннан бас тартады, жеке жеке ойынды артық көреді. Сонымен қатар, олар бірнеше жылдар бойы бірдей ойын ойнап, бірдей суреттер сала алады. Мысалы, 5 жасар бала ересектерден ағаш, кішкентай адам, машина салу туралы өтініштеріне ұзақ уақыт бойы қарындашпен жұмыс істеді және әр жолы сурет салғаннан кейін: "баспалдақ!"Кейбір балаларда ойын мүлдем жоқ, ал Даму кез-келген тақырыпты қарапайым басқару сатысында кешіктіріледі.

Аутист балаларға стереотиптік механикалық қозғалыстар мен әрекеттер тән. Мысалы, бала жуудың орнына Кранның тұтқасын бір-біріне немесе екінші жағына бірнеше рет бұра алады немесе жарықты шексіз қосып, өшіре алады. Кейде ол ұзақ уақыт бойы денесімен мақсатсыз бірдей қозғалыстар жасайды: ол дірілдейді, қолын, таяқшасын сипайды немесе допты ұрады. Біздің тәжірибемізде 2-сынып оқушысы Андрюша М. сабақ барысында мұғалімнің түсіндірмелерін тыңдамай және тапсырмаларды орындамай дәптерді ашып, жауып тастады.

Қарым-қатынасы бұзылған балалар белгілі бір рәсімдерді ұстанғанды ұнатады, ал өміріндегі немесе режиміндегі шамалы өзгерістер олар үшін травматикалық фактор болуы мүмкін. Нәтижесі осындай өзгерістер кейде күту "өзіне" не бұрқ агрессия білдіретін қатыгез, жақын адамдармен, құрдастарымен, жануарлармен, ұмтылған крушить және сындыра барлық шеңбері бойынша. Аздап сәтсіздікке ұшыраған кезде пайда болатын самоагрессияның өршуі жиі байқалады. Сонымен қатар, жақын маңдағы ересектер көбінесе баланың жарылыс себептерін түсінбейді, олар қарапайым балалармен қарым-қатынас жасау қабілетіне ие бола отырып, аутист бала үшін өте маңызды "ұсақ-түйектерге" мән бермейді.

Мысал.

4 жасар Жора балабақшаның орта тобының басқа балаларымен серуендеуге жиналып, кенеттен қатты айқайлады. Ол истерикамен күресіп, айналасындағы заттарды кеңейтіп, еденге домаланды. Ересектердің әр әрекетінен кейін, ол жақын болып, оған көмектесуге тырысты, ол басын еденге ұруға және ұруға жаңа күшпен кірісті. Барлық балалар серуенге шыққанда, ал жораның күші қалмаған сияқты, ол біраз тынышталды. Тәжірибелі мұғалім бұзылудың себебін іздей бастады. Оның көзіне қарап, ол жораны ренжітуі мүмкін барлық мүмкін мәліметтерді тізімдей бастады. Мұғалім бір себепті екіншісінен кейін атады, бірақ бала бей-жай қалды. Алайда, біраз уақыттан кейін ол оның назарын аудара алды: мұғалім өзінің шұлықтарын түзете бастағанда ол жанданды. Содан кейін немқұрайды, қарсы емес, бірақ қуанышсыз ол серуендеуге келісті.

Аутист баланың мұндай реакциясы анасы киген жаңа киімге, жиһаздың өзгеруіне, бейтаныс адамның болуына, теледидардың дыбысына, бейтаныс әуенге, шаңсорғыштың дыбысына байланысты болуы мүмкін.
Аутизму емес, әрдайым төмендеуі интеллект. Практикалық (сөйлеуге байланысты емес) интеллект тіпті жас нормасынан асып кетуі мүмкін. Мысалы, Даня к. (6 жаста) Векслер әдісімен тексеру кезінде психологтың кез-келген сұрақтарына жауап беруден бас тартып, вербалды емес интеллектті анықтауға арналған тапсырмаларды ("фигураларды бүктеу", "Лабиринт", "дәйекті суреттер") керемет және айқын ниетпен орындады. Аутист балалар көбінесе жұмбақтармен, текшелермен, мозаикалармен сәтті жұмыс істейді және олармен байланыс орнату үшін осы бейімділікті қолдану керек.

Кейде мұндай балалар әртүрлі заттарды жинауға қуанышты: тастар, қағаздар, таяқшалар. Аутисттер ішінара дарынды болуы мүмкін және белгілі бір салаларда табысты болуы мүмкін: абсолютті музыкалық есту қабілеті бар, шахмат ойнауға, сурет салуға, санауға өте жақсы. Көптеген американдық сүйікті "Жаңбыр адамы" фильмінде актер Дастин Хоффман казинодағы сандық комбинацияларды керемет болжаған аутист Реймондты шебер суреттеді.

Аутист балалар үшін сөйлеу дамуындағы артта қалушылық тән (кейде қарама-қарсы жағдайлар да кездеседі). Айта кету керек, олар тіпті бұл кемшілікті ым-ишара, бет-әлпет арқылы өтеуге тырыспайды, сөйлеу дамуы кешеуілдеген балаларға қарағанда, бірақ қарым-қатынасты бұзбай. Егер сөйлеуді дамытуда ерекше ауытқулар болмаса, бала оны әлі де толық пайдаланбайды

Жаңартылған күні: 12.10.2021 11:34
Құрылған күні: 12.10.2021 11:34

Текст